Fri frakt på utvalda fraktsätt vid inköp ovan 599,00 kr / Snabb leverans 1-4 arbetsdagar / Kundservice och rådgivning Ring oss på (+46) 8 124 102 30
Snabb leverans 1-4 arbetsdagar Fri frakt på utvalda fraktsätt vid inköp ovan 599,00 kr Kundservice och rådgivning Ring oss på (+46) 8 124 102 30

Lagts i din kundvagn

Delsumma
produkter i din kundvagn
Handla för mer och få gratis leverans

Varukorgen

Glömt lösenordet?

Are you new at NiceBeauty? Create a profile and keep track of your orders.

If you've shopped with NiceHair.dk before, you may already have an account. Click 'Forgot Password.' If you've never placed an order with NiceHair.dk, you can follow the link below to sign up.

*Yes, I would like to be part of NiceBeauty and thereby accept [Terms and Conditions].

**I consent to receiving communications from NiceBeauty via email, SMS, and private messages on Facebook, Instagram, TikTok, or other social media platforms. These communications will include marketing related to targeted tips, offers, surveys, invitations to contests and events, as well as information about news and special promotions related to our product range.

The marketing will be personalized for you based on your contact information, products you show interest in on NiceHair.dk (visit and search history), based on past purchases (purchase history), and specified favorite brands.

Additionally, I accept that NiceBeauty, as well as Emarsys, Meta, and Google, collect information about the reading of marketing messages. You can read more about this in our [Cookie Policy].

NiceBeauty may use this consent to inquire whether you wish to update your consent, including regarding new products or contact methods.

You can read more about our processing of your personal data, including the logic behind profiling and targeting our communications, in our [Privacy Policy].

Your consent can be withdrawn at any time by using the unsubscribe link in our communications. You can also withdraw your consent by contacting us at kontakt@nicebeauty.se.



Confirm your email

We have just sent you an email with a confirmation link. To ensure that your registration is complete, you need to confirm your email address. It can take up to 5 minutes before you can see it in your inbox.

Haven't received an email yet?

Återställ lösenordet genom att skriva din e-postadress nedan


Tillbaka till login

Redken

Redken Acidic Bonding Concentrate Hair Bandage Balm Leave-in 75 ml

Black
197 recensioner
541,50 kr
I lager - Skynda, endast ett fåtal kvar i lager

Redken Acidic Bonding Concentrate Hair Bandage Balm Leave-in är ett leave-in-balsam som ger avancerad reparation för skadade och kluvna toppar. Det förseglar synligt upp till 96 % av kluvna, torra och skadade hårtoppar och minskar brott. Produkten är lämplig för alla hårtyper och är baserad på avancerad pH-vetenskap som ger exakt, medicinskt lik reparation. Det unika 8 % Bonding Care Complex innehåller citronsyra och madecathenol, som vårdar håret och ger omedelbar bindning, en len och återfuktad känsla utan att tynga ner håret. Instrumentella tester visar att kluvna toppar är delvis eller helt stängda efter två appliceringar, och det finns fem gånger färre brott efter en användning. Hårbehandlingen stärker skadade, torra och kluvna toppar redan efter första användningen samtidigt som den skyddar mot värme och brott. Produkten erbjuder värmeskydd upp till 230 °C och lämnar håret omedelbart förnyat. Fördelar: - Leave-in-balsam - Avancerad reparation för skadade och kluvna toppar - Förseglar synligt upp till 96 % av skadade, torra och kluvna toppar - Minskar brott - Lämplig för alla hårtyper - Baserat på avancerad pH-vetenskap för exakt reparation - Ger omedelbar bindning i håret - Gör håret mjukt och återfuktat utan att tynga ner det - Kluvna toppar är delvis eller helt slutna efter två appliceringar - 5 gånger färre kluvna toppar efter en användning - Stärker skadade, torra och kluvna toppar efter första användningen - Skyddar hårtopparna från värme och brott - Gör håret omedelbart förnyat - Värmeskydd upp till 230°C Användning: - Applicera från mitten av längderna till topparna i fuktigt och rent hår - Skölj inte ur - Styla som vanligt - För omedelbar vård och glans samt minskad frissighet

Se allt från detta varumärke:

Det finns inga kampanjer eller erbjudanden på denna produkt just nu

Kunderna har gett 4.4 av 5 stjärnor

4.4

Baserat på 197 recensioner
namn
Adress 277, rue Saint Honoré 75008 PARIS
e-mail kontakt@loreal.com
Säkerhetsinformation

Skölj omedelbart med rikligt med vatten vid kontakt med ögonen.

Nicehair kundtjänst kontakt@nicebeauty.se
06/05-2026
Lämnar en len känsla
Lämnar en len känsla - Mitt hår som brukar bli en stor dread och ta evigheter att borsta är nu som ett vanligt hår. Har i kombination med detta även börjat använda hårklämma istället för hårsnodd, så det bidrar väl också en del till min nya otrassliga kalufs. Rekomenderar verkligen Redken till alla som har tappat hoppet om håret. Recensionen genomfördes på uppdrag av Smartson - testpiloten har fått prova produkten kostnadsfritt.
27/04-2026
Helt underbar!
Denna leave-in balm ifrån #Redken #AcidicBondingConcentrate har verkligen räddat mitt torra och trötta vinterhår! Man får ett fantastiskt silkeslent hår efter att ha använt denna produkt. Denna leave-in balm är perfekt att använda i torrt hår när man vill fräscha upp topparna och man får en fantastisk doft i håret! Recensionen genomfördes på uppdrag av Smartson- testpiloten har fått prova produkten kostnadsfritt.
27/04-2026
Ny favorit i både vått och torrt hår
Som ett första hjälpen-kit för trött hår! Hair Bandage omsluter varje hårstrå med en reparerande känsla som märks direkt, håret blir mjukt, starkt och får en riktigt fin lyster utan att tyngas ner. Den fungerar lika bra i både vått och torrt hår, vilket gör den extra smidig i vardagen. Det känns nästan som att topparna får en nystart varje gång. En riktig räddare i nöden för slitet hår och en självklar favorit i badrumshyllan. Recensionen genomfördes på uppdrag av Smartson - testpiloten har fått prova produkten kostnadsfritt.
27/04-2026
Fantastisk produkt
Fantastisk produkt - Jag har varit testpilot och har via Smartson fått testa denna fantastiska produkt som gör håret glansigt och lätt att reda ut. Vet dock inte om det har minskat brutna hårstrå och minskat slitage men tycker ändå att produkten är värd att köpa. Recensionen genomfördes på uppdrag av Smartson-testpiloten har fått prova produkten kostnadsfritt.
27/04-2026
Drömmigt mjukt hår
Jag har testat Redken Acidic Bonding Concentrate Leave-In Treatment och märker direkt att håret blir mjukare, mer följsamt och mindre frissigt. Det känns vårdande utan att bli tungt, vilket är ett stort plus. Efter några användningar upplever jag att håret känns starkare och mer motståndskraftigt, samtidigt som det får fin glans och ser friskare ut. Extra bra att det även skyddar mot värme, vilket gör det perfekt inför styling. Ett riktigt bra val för dig som vill ha både reparation, skydd och smidighet i ett steg. Recensionen genomfördes på uppdrag av Smartson - testpiloten har fått prova produkten kostnadsfritt.
27/04-2026
kanon
Redken Acidic Bonding Concentrate Hair Bandage Balm är en riktigt effektiv leave-in för dig med slitna eller kluvna toppar. Den är lätt i konsistensen men samtidigt väldigt vårdande, vilket gör att håret känns mjukt och återfuktat utan att bli fett eller tungt. Produkten jobbar aktivt med att stärka hårets bindningar och kan synbart försegla upp till 96 % av kluvna toppar, vilket märks ganska snabbt vid regelbunden användning . Den absorberas snabbt och gör håret slätare, glansigare och mindre frissigt. Extra plus för att den även ger värmeskydd och minskar risken för att håret går av. Nackdelen är priset, men den är dryg och räcker länge. Perfekt som sista steg i rutinen för ett mer välvårdat, “nyklippt” resultat hemma. Recensionen genomfördes på uppdrag av Smartson - testpiloten har fått prova produkten kostnadsfritt.
27/04-2026
Strävan efter mjukt och friskt hår
Väldigt nöjd med den här leave-in cremen. Bra konsistens och fördelas fint i längderna efter dusch i fuktigt hår. Luktar gott också. Håret ser och upplevs mindre frissigt när det har torkat och ser inte fett ut. Recensionen genomfördes på uppdrag av Smartson - testpiloten har fått prova produkten kostnadsfritt.
22/04-2026
Redken
Redken Acidic Bonding Concentrate Bandage Balm är en leave-in-behandling som riktar sig till torra, skadade toppar. Den är lätt i konsistensen och absorberas snabbt utan att tynga ner håret. Produkten lovar att försegla kluvna toppar, minska friss och ge glans redan efter första användningen. Med ingredienser som citronsyra och vårdande komplex stärker den hårets bindningar och skyddar mot värme. Den passar särskilt bra för färgat eller kemiskt behandlat hår. Nackdelen är att resultatet kan vara tillfälligt och kräver kontinuerlig användning för långsiktig effekt. Sammantaget är det en effektiv och smidig produkt för daglig hårvård. Recensionen genomfördes på uppdrag av Smartson - testpiloten har fått prova produkten kostnadsfritt.
21/04-2026
Magiskt!
Magisk! Helt klart ren och skär (och dyr men dryg) magi på liten burk! Räddaren I nöden när topparna inte vill som man vill. Lite väl dyrt pris med tanke på mängden, speciellt om man har barn hemma som gillar att leka med mammans produkter i duschen Men helt klart en räddare i nöden! Recensionen genomfördes på uppdrag av Smartson - testpiloten har fått prova produkten kostnadsfritt.
21/04-2026
MAGISK
Nej men snälla! Vad är det här för magiprodukt till håret från Redken (har schampot & balsamet också). Här snackar vi dryg! Lämnar håret återfuktat och glansigt, säg hejdå till dina kluvna toppar. För mig ser jag märkbar skillnad när jag använt denna produkt efter en dusch och när jag inte använt den. Funkar lika bra att ta i torrt hår mellan tvättarna, UTAN att det blir fettigt. Bara glansigt! Den här kommer jag köpa igen Recensionen genomfördes på uppdrag av Smartson - testpiloten har fått prova produkten kostnadsfritt.
21/04-2026
Maximal återfuktning
Jag har använt den här leave-in balmen i några veckor nu, och det är verkligen en sån produkt som gör skillnad direkt när man börjar använda den. Jag applicerar en liten mängd i handdukstorkat hår, främst i topparna, och märker direkt att håret känns mjukare och mer "sammanhållet". Det ser liksom mindre slitet ut, nästan som att topparna blir lite mer förseglade och frissigheten dämpas. Efter att ha använt den ett tag tycker jag också att haret känns mindre torrt. Den är framtagen just för att reparera och stärka skadade toppar och kan till och med hjalpa till att försegla kluvna toppar, vilket faktiskt märks. Det jag gillar mest är att den inte tynger ner håret om man använder lagom mycket, det känns fortfarande mjukt och naturligt. För mig ar det här en av de bästa produkterna i serien och något jag definitivt kommer fortsätta använda. Recensionen genomfördes på uppdrag av Smartson - testpiloten har fått prova produkten kostnadsfritt.
21/04-2026
Otroliga produkter!
Otroliga produkter! Kommer absolut köpa igen! Recensionen genomförs på uppdrag av Smartson-testpiloten har fått prova kostnadsfritt.
21/04-2026
Trevliga
Helt okej doft. Tycker att det har hjälpt håret lite, Inte lika torrt längre. Jag har vågigt och färgat hår som är svårt att hitta rätt schampo/balsam till men detta har ändå fungerat bättre än många andra. Men efter dusch utan andra produkter förutom detta schampo och balsam ger det ändå okej ”lockar” som faktiskt hålla i sig något dygn utan extra hjälp. Men med Redken Acidic Bonding Concentrate Bandage Balm håller de sig fräschare. Men, det står olika ifall det ska användas i vått el torrt hår… Recensionen genomfördes på uppdrag av Smartson - testpiloten har fått prova produkten kostnadsfritt.
21/04-2026
Testpilot Smartson
Jag testade denna produkt kostnadsfritt via Smartson under två veckor. Jag vill verkligen ge den ett toppbetyg! Mitt hår är slitet pga flertalet blekningar och färgningar och denna produkt gör verkligen skillnad. Den används efter att håret har tvättats i stylingprocessen och lägger sig verkligen som ett skydd för håret min upplevelse är att håret känns mindre frissigt och flygigt. Det ser fylligare ut och särskilt när det används efter shampoo och balsam från redken bond serien Jag kan varmt rekommendera denna produkt! Den är en räddare i nöden.
21/04-2026
helt okej!
Har testat Redken Acidic Bonding Concentrate-serien i ca två veckor. Mitt hår är skandinaviskt, blekt, torrt och ganska skadat, så jag hade ändå hoppats på mycket. Produkterna känns bra och är dryga vilket är nice. Doften luktar som på salong , stort plus Bandage Balm gör håret mjukt och återfuktat, samt tog bort friss (wiho) men för mig blev det tyvärr lite för tungt. Håret blev snabbt flottigt och tappade volym. Tror absolut det kan passa bättre för tjockare eller möjligen mer slitet hår, men inget för mig tyvärr. Recensionen genomfördes på uppdrag av Smartson - testpiloten har fått prova produkten kostnadsfritt.
21/04-2026
Helt ok
Kluvna toppar har nog alla, och jag märker inte heller någon skillnad efter användning i 2v. Recensionen genomfördes på uppdrag av Smartson- testpiloten har fått prova produkten kostnadsfritt.
20/04-2026
Bra
Denna var absolut bättre än schampo och balsam. Denna gav resultat och bättre slutresultat än när Man började. Jag har väldigt långt hår och då behöver man något vårdande Redken är ju ändå produkter som kostar en del och då kanske man förväntar sig mer än av andra produkter. Jag gillar tanken med produkten och hur den skall användas. Jag har använt den nu i tre veckor och inte någon fantastisk skillnad men någon skillnad helt klart Värt att prova och kan säkert passa någon annan Så prova och utvärdera själva så kanske det passar ert hår helt klart. Recensionen genomfördes på uppdrag av Smartson Testpiloten har fått prova produkten kostnadsfritt.
20/04-2026
Känns superbra!
Som en riktig salongsprodukt och håret blev inte alls så frizzigt som det brukar. Recensionen genomfördes på uppdrag av Smartson - testpiloten har fått prova produkten kostnadsfritt.
20/04-2026
Enkelt drygt leave in.
Tar bort frissigheten. Doftar gott. Har inte testat att ha det i på torrt hår, utan har haft i det i handdukstorkat hår. Recensionen genomfördes på uppdrag av Smartson - testpiloten har fått prova produkten kostnadsfritt.
20/04-2026
Vårdande leave in balm
Jag fick chansen att testa Redken Acidic Bonding Concentrate leave in balm. Jag var rädd att produkten skulle kännas kladdig i håret men fungerar jättebra på mitt skandinaviska hår. Produkten gör mina toppar friska och tjockare vilket var exakt det resultatet jag ville ha. Jag tycker även doften på produkten luktar jättegott! Produkten är dryg och kommer räcka länge. Recensionen genomfördes på uppdrag av Smartson - testpersonen har fått prova produkten kostnadsfritt.
20/04-2026
Redken Acidic Bonding Concentrate Hair Bandage
Jag har fått privilegiumet att genom Smartson, gratis, få testa detta fantastiska leave-in balm. I två veckor har jag nu använt shampoo, balsam och ett balm att lämna kvar i håret efter dusch. Jag måste säga att jag är imponerad! Jag har inte testat Redken innan men nu tror jag inte att jag kan leva utan dessa produkter. Balmet har en trevlig konsistens och känns mycket drygt, a little goes a long way. Det har ett fint skimmer och håret känns lätt att hantera efteråt. Det har en väldigt trevlig och mild doft, något som är viktigt för mig. Jag känner att jag kan använda det med en nyfödd bebis hemma. Det ända som finns att anmärka på är att jag önskar att den kom i en pumpflaska. Då hade den fått 5/5. Recensionen genomfördes på uppdrag av Smartson - testpiloten har fått prova produkten kostnadsfritt.
20/04-2026
Ett bra komplement till schampot
Ett bra komplement till schampot. Den här produkten gör det jag förväntar mig av det balsam som finns i samma serie: återfuktar, reder ut och mjukar upp. Håret blir följsamt och lättkammat. Jag är inget fan av att använda en massa olika produkter så hädanefter skippar jag balsamet och kör enbart schampo och leave in. Det enda jag kunde önska vore att det även gav lite glans, men man kan väl inte begära allt. Och annan typ av förpackning så man slapp gräva. Recensionen genomfördes på uppdrag av Smartson - testpiloten har fått prova produkten kostnadsfritt.
17/04-2026
Toppen!
Redken Acidic Bonding Concentrate Hair Bandage Balm är en riktigt bra leave-in-produkt för skadade toppar. Den absorberas snabbt utan att göra håret fett och hjälper till att minska slitna toppar och friss. Håret känns starkare och mer “sammanhållet” efter styling. Den fungerar också bra som värmeskydd vid föning. Ett stort plus är att den ger ett mer välvårdat utseende direkt efter applicering. Detta vart en riktigt favorit för mig, kommer absolut att köpa igen! Recensionen genomfördes på uppdrag av Smartson - testpiloten har fått prova produkten kostnadsfritt.
17/04-2026
Premium balm – lite produkt räcker långt
Premiumbalm – lite produkt räcker långt Ett riktigt bra balm som jag testat tillsammans med tillhörande schampo och balsam. Burken har samma stilrena och moderna design som känns premium. Konsistensen är krämig och lätt att ta ur burken med fingrarna. Jag behövde använda väldigt lite produkt för att täcka allt hår – en liten klick räckte mer än väl utan att tynga ner håret. Balmen lämnade en len och mjuk känsla direkt och det var enkelt att reda ut håret direkt efter applicering. Sammanfattningsvis ett bra balm som ger ett fint resultat, och trots den lilla burken känns det som att den kommer att räcka länge. Jag skulle köpa det igen! Recensionen genomfördes på uppdrag av Smartson - testpiloten har fått prova produkten kostnadsfritt.
17/04-2026
Salongskänslq hemifrån!
Redken Acidic Bonding Concentrate-serien blev en riktig favorit för mig. Jag har testat under två veckors tid och är så nöjd. Jag har själv blekt och frissigt hår. Produkterna känns lyxiga och ger håret en märkbart starkare och friskare känsla redan efter några få användningar. Jag gillar särskilt hur håret är lätt att reda ut, utan att tyngas ner. Nästa plus är dessutom doften som känns fräsch och lyxig. Det känns direkt efter duschen som att håret fått bättre kvalite. Även om priset är lite högre än vad jag vanligtvis lägger, tycker jag absolut att resultatet är värt det. Jag rekommenderar! Recensionen genomfördes på uppdrag av Smartson - testpiloten har fått prova produkten kostnadsfritt.
17/04-2026
FANTASTISK!
Jag har använt Redken Acidic Bonding Concentrate-serien i två veckor och märkte snabbt att håret kändes mjukare och mer återfuktat. Schampot rengör skonsamt utan att torka ut håret, och balsamet gör håret lätt att reda ut samtidigt som det känns följsamt. Bandage Balm blev en favorit eftersom den minskade friss och gav topparna ett friskare utseende utan att tynga ner håret. Efter regelbunden användning ser håret glansigare ut och känns starkare än tidigare. Doften är dessutom fräsch och salongsliknande, vilket gör hela hårvårdsrutinen extra lyxig. Jag tycker att serien passar särskilt bra för torrt eller skadat hår som behöver extra vård. Recensionen genomfördes på uppdrag av Smartson - testpiloten har fått prova produkten kostnadsfritt.
17/04-2026
Testpilot hår
Väldigt bra balm för mitt väldigt torra och fuktfattiga hår, jag har fått glans i håret som jag aldrig haft innan. Jag kan dra igenom håret med fingrarna utan att dom fastnar och sliter i håret, en helt fantastisk produkt, rekommenderar verkligen! Recensionen genomfördes på uppdrag av Smartson - testpiloten har fått prova produkten kostnadsfritt.
17/04-2026
Mjukt och lent hår
Mjukt och lent hår + Doftar mycket gott + räcker med liten klick/räcker länge + snygg/lyxig rund liten flaska + enkel att öppna. + håret känns mjukt och lent. - vet inte om jag har märkt något resultat efter 3 veckor men det har inte blivit sämre iallafall med håret. - hade hellre velat ha en tub och trycka ut. Recensionen genomfördes på uppdrag av Smartson - testpiloten har fått prova produkten kostnadsfritt.
17/04-2026
Test
Jag har använt Acidic Bonding Concentrate tillsammans med balsam och schampo i samma serie och håret känns tillfälligt mindre slitet. Ingenting kan reparera skadat hår, men tillfälligt kan det kännas och se friskare ut, vilket jag tycker är fallet med dessa produkter. En av gångerna missade jag att använda Acidic Bonding Concentrate efter hårtvätt och håret blev markant mer frissigt när det hade torkat, jämfört med när jag använt produkten. Jag hade hellre sett att produkten levererades i en tub, eftersom den ska användas i blött hår har jag använt den direkt när jag går ur duschen, och det är lite pilligt att få upp locket med blöta händer, samt oskönt att gräva ner fingrarna i burken. När jag uppmärksammade priset fick jag en smärre chock, 75 ml är inte mycket produkt, även om den enbart ska användas på topparna och halva längderna. Recensionen genomfördes på uppdrag av Smartson - testpiloten har fått prova produkten kostnadsfritt.
17/04-2026
Testpilot i 2 veckor
Jag har nu varit testpilot för denna produkt i två veckor via Smartson. Det jag gillar med produkten är att håret känns väldigt mjukt och lent av denna behandling. Jag upplever håret som mer glansigt och att det även är lite mindre frissigt än vanligt. Jag gillar doften på denna produkt då den känns väldigt fräsch, ett stort plus. Håret känns inte tungt av denna produkt. Lite kletigt att stoppa ner fingrarna i denna burk för att få upp produkten och jag hade nog föredragit en pumpvariant eller en tub/flaska i stället. Recensionen genomfördes på uppdrag av Smartson - testpiloten har fått prova produkten kostnadsfritt.
16/04-2026
Leave-in som ger skydd och vårdar
Under två veckor har jag använt denna leave-in tillsammans med schampo och balsam från samma serie. Mitt hår är både skadat, slitet, torrt och frissigt efter att ha blivit blekt fler gånger än det egentligen mår bra av så jag har under en längre tid försökt rädda det så mycket som möjligt. Jag har tidigare testat flera alternativ tidigare, bland annat från Olaplex och K18, men den här har snabbt blivit en personlig favorit. Jag upplever att håret känns starkare, mjukare och betydligt mer återfuktat samtidigt som det också ser mer hälsosamt ut. Konsistensen är krämig och en liten mängd räcker långt, jag har värmt upp produkten mellan båda händerna innan jag sen applicerar den i topparna, vilket gör att den fördelats jämnt utan att tynga ner håret. Att den har värmeskydd är dessutom underbart då det räcker att ta denna efter duschen och inför att föna håret, för att både vårda håret och skydda mot värme. Det är definitivt en riktigt underbar leave-in för dig med skadat eller kemiskt behandlat hår som behöver både vård och skydd, samtidigt som den också luktar fantastiskt. För mig har den gjort en tydlig skillnad på kort tid, och jag kommer definitivt fortsätta använda den. Recensionen genomfördes på uppdrag av Smartson - testpiloten har fått prova produkten kostnadsfritt.
16/04-2026
Dryg men inte tillräckligt återfuktande för mig
Dryg men inte tillräckligt återfuktande för mig - Jag har testat Redken Acidic Bonding Concentrate Hair Bandage Balm Leave-in (75 ml) i ungefär två veckor och har ett överlag positivt intryck, med vissa reservationer. Precis som övriga produkter i serien doftar den otroligt gott och ger en härlig salongskänsla. Produkten är dessutom väldigt dryg – en liten mängd räcker långt – och den är lätt att fördela jämnt i håret. Jag uppskattar verkligen att den inte tynger ner håret, samtidigt som den erbjuder fördelar som värmeskydd, vilket gör den smidig att använda i vardagen. Tyvärr upplever jag dock att den inte är tillräckligt återfuktande för mitt hår. Jag har väldigt långt och tjockt hår, och behöver ofta lite rikare och mer återfuktande produkter som verkligen kapslar in fukten. För mitt behov blir denna därför något för lätt, men jag kan absolut tänka mig att den passar väldigt bra för någon med mindre torrt eller finare hår. För referens har jag tjockt, långt och slingat hår. Recensionen genomfördes på uppdrag av Smartson - testpiloten har fått prova produkten kostnadsfritt.
16/04-2026
Älskar!
Den här leave-in krämen är verkligen heeelt OTROLIG för mina längder och toppar. Känns som att de kluvna topparna sluter sig. Behövs väldigt lite produkt, men lite synd att burken är så liten ändå.. Den hjälper till att minska friss, gör håret smidigare och ger en mer “reparerad” känsla utan att tynga ner. Jag gillar att den inte behöver sköljas ur och att den skyddar håret vid styling. Recensionen genomfördes på uppdrag av Smartson - testpiloten har fått prova produkten kostnadsfritt.
16/04-2026
Trevlig känsla
Trevlig känsla - Produkten får håret att kännas extremt medgörligt, det känns som det inte alls kan bli tovor i håret efter att man applicerat den. Tror den passar utmärkt att använda innan man går uti blåsigt väder. Bra doft. Ger ej 5/5 för har inte sett så stor skillnad på håret ännu, den är inget mirakel, men kan hända att den kommer att påverka min hårkvalitet med tiden när jag fortsätter använda den. Recensionen genomfördes på uppdrag av Smartson - testpiloten har fått prova produkten kostnadsfritt.
16/04-2026
Test av Redken
Jag har fått testa detta Bandage Balm under ett par veckor tillsammans med schampo och balsam i samma Redken serie. Jag har inte testat något liknande förut. Men detta kommer jag absolut fortsätta att använda. Jag tycker att det märks en stor skillnad i att håret inte längre känns lika frodigt och slitet. Det känns mer glansigt och välmående. Håret blir lent och tovar sig inte lika lätt som det annars kan göra. Doften är mild och påminner lite om avokado enligt mig. Jag rekommenderar den starkt. Det ända som drar ner betyget lite är att den är dyr. Recensionen genomfördes på uppdrag av Smartson - testpiloten har fått prova produkten kostnadsfritt.
16/04-2026
Bästa produkten för slitet hår
Har fått testa denna leave-in produkt i två veckor. Wow vilken bra produkt för ett slitet hår! Den tar bort frissighet och mina oerhört slitna toppar ser mycket friskare ut efter användning av denna produkt. Rekommenderar den väldigt starkt till alla med slitet hår. Den doftar gott och väldigt dryg. Det behövs ytterst lite produkt för att den ska göra mirakel med ditt hår redan efter första användningen. Har använt produkten tillsammans med schampot och balsamet i samma serie och den här produkten är helt klart min favorit av dessa tre! Kommer köpa den här produkten när den har tagit slut. Recensionen genomfördes på uppdrag av Smartson - testpiloten har fått prova produkten kostnadsfritt.
16/04-2026
Underverk för skadat hår
Efter första hårtvätten kändes mitt slitna och skadade hår direkt starkare och friskare! Rekommenderar starkt produkten. Produkten är ganska dryg också vilket är ett extra plus i kanten. Recensionen genomfördes på uppdrag av Smartson - testpiloten har fått prova produkten kostnadsfritt.
16/04-2026
Mjukhet och styrka utan att tynga ner
Mjukhet och styrka utan att tynga ner - Jag är verkligen imponerad av denna! Jag har tjockt, långt och ganska grovt hår som lätt blir frissigt och tungt, men den här produkten gör stor skillnad. Håret känns direkt mjukare, mer följsamt och får en fin glans utan att bli fett eller nedtyngt. Den hjälper också till att reda ut längderna och gör det mycket lättare att styla. Jag upplever att håret känns starkare och mer återfuktat över tid, vilket är ett stort plus. Dessutom räcker en liten mängd långt, så den känns väldigt dryg. Kommer definitivt fortsätta använda! Recensionen genomfördes på uppdrag av Smartson - testpiloten har fått prova produkten kostnadsfritt.
16/04-2026
Guld!!
Har väldigt slitna och kluvna toppar och det här har definitivt räddat upp de. Märker tydlig skillnad på håret och det har gett ett mycket finare resultat efter att jag fönat och gjort mitt hår klart efter hårtvätt. Doften är lika trevlig som övriga produkter och det här är en produkt jag aldrig hill vara utan!!! Recensionen genomfördes på uppdrag av Smartson - testpiloten har fått prova produkten kostnadsfritt.
16/04-2026
Inte riktig favorit
Mitt hår är tjockt, färgat mörkt, skadat pga tidigare blekningar, blir lätt fett. Jag har testat denna leave-in nu i ca 2 veckor och detta är vad jag tycker: + Doften var fantastisk - Håret blev snabbt fettigt - Ingen reparation av håret Jag har testat detta leave-in balsam nu i ca 2 veckor och jag kan känna att det kapslar in håret och känns bra för stunden man sätter i det, men inte i längden, det reparerar inte alls som utlovat och håret känns väldigt fettigt snabbt. Inget jag rekommenderar, förutom om man vill lukta gott såklart. Recensionen genomfördes på uppdrag av Smartson - testpiloten har fått prova produkten kostnadsfritt.
16/04-2026
Dyr liten förpackning
Jag har de senaste veckorna testat redken acidic bonding concentrate hair bandage balm tillsammans med tillhörande balsam och shampo. Jag har tunt, rakt, skandinaviskt hår som lätt blir frissigt. Skadat efter färgning och blekning med kluvna hårtoppar som jag klipper på tok för sällan. Mina förhoppningar inför testet var höga. Produkten doftar gott och ger en salong/spa känsla. Den har en krämig konsistens, är lätt att fördela ut i länderna och topparna och upplevs dryg. Jag har inte upplevt någon förbättring på mitt hårs kvalitet under den här tiden jag provat produkten (ca2,5veckor). Håret doftar gott från produkterna efter tvätt och upplevs fräscht i någon dag. Men trots leave-in balmen känns topparna torra och spröda. Jag hade hoppats på bättre återfuktning för det priset. + god doft - priset. Recensionen är gjord på uppdrag av smartson - jag har fått prova produkten kostnadsfritt.
16/04-2026
Så god doft!
Jag har använt denna efter nästan varje dusch i ett par veckor sen jag fick den i brevlådan! Mitt hår är ganska slitet sedan tidigare, så jag märker snabbt om något gör skillnad. Jag applicerar i handdukstorkat hår och låter det oftast självtorka nästan helt och går sen och lägger mig. Dagen efter känns håret mjukare, mindre frissigt och ser lite glansigare ut, även utan styling. Den är lätt att jobba in och tynger inte ner håret, vilket jag verkligen uppskattar. Jag var rädd att håret skulle kännas fett efter men det gjorde det inte! Det enda jag inte riktigt gillar är burken - jag hade hellre haft pump eller tub. Det känns både smidigare och lite fräschare. Doften är fräsch och liknar resten av serien vilket jag verkligen gillar Jag köper sällan dyr hårvård och även om jag verkligen gillade denna så tycker jag att prisen i relation till mängden produkt är ganska saftig och får mig lite tveksam till om jag kommer köpa den igen. + Ger mjukhet och glans utan att tynga ner + Bra för frissiga längder - Burk istället för pump/tub - Dyrt pris! Recensionen genomfördes på uppdrag av Smartson - testpiloten har fått prova produkten kostnadsfritt.
16/04-2026
Wow!
Det här är verkligen en toppenprodukt! Den är väldigt dryg, så man behöver bara en liten mängd för att få effekt. Håret får fin glans, känns mjukt och ser direkt mer välmående ut. Doftar otroligt och ger en riktig salongskänsla.Ser stor skillnad på mitt hår efter att jag börjat använda denna serie. Mitt hår känns starkare, friskare och mer återfuktat. Stort plus är att den även fungerar som värmeskydd! Recensionen genomfördes på uppdrag av Smartson - testpiloten har fått prova produkten kostnadsfritt.
16/04-2026
Mindre friss och mer glans!
Jag har blekt blont hår som lätt blir torrt och slitet, men Redken Acidic Bonding-serien har verkligen gjort skillnad – håret känns starkare, mjukare och betydligt mer glansigt utan att tyngas ner. Produkterna är enkla att använda och ger ett salongsliknande resultat hemma, samtidigt som friss minskat och håret ser friskare ut, särskilt i topparna. Det enda jag kan sakna är att effekten på riktigt slitna toppar kräver regelbunden användning för bästa resultat. Recensionen genomfördes på uppdrag av Smartson - testpiloten har fått prova produkten kostnadsfritt.
15/04-2026
Onödig produkt
Jag har testat bandage balm i 2 veckor tillsammans med schampot och balsam i samma serie. Jag har tunna och lockiga hårstrån. Denna produkt tycker jag minst om i serien. Jag upplever att håret mestadels blir fett, utan att det gör supermycket. Jag tycker balsamet i samma serie gör håret fantastiskt mjukt och lent. Jag har testat denna produkt utan balsam, om den kunde komplettera som ett leave-in balsam typ, men det tycker jag inte fungerar. God doft i hela serien. Recensionen genomfördes på uppdrag av Smartson - testpiloten har fått prova produkten kostnadsfritt.
15/04-2026
Efter 3 veckors användning av serien
Jag har nu testat produkten i 3 veckors tid och upplever olika beroende på vilken produkt i serien det är. Jag brukar vanligtvis shamponera håret två gånger innan jag använder balsam på håret. Detta för att säkerställa att den löddrar och att shampot når hårbottnet både på kronan av mitt huvud men också bakre delen. Jag upplever denna leave in hårmasken lämnar mitt hår väldigt lent och mjukt vilket är ovanligt för svårt behandlat hår. Eftersom mitt hår är tunnt, tenderar det att vara väldigt torrt, denna masken hjälper att få tillbaka lite av den "tyngden" som friskt hår tenderar att ha, och har inte upplevt att håret känns oljigt eller flottigt även efter en rejäl klick. Jag rekommenderar denna produkten starkt, och tycker även att den är lämplig att blanda med andra hårprodukter såsom oljor på håret. Recensionen genomfördes på uppdrag av Smartson - testpiloten har fått prova produkten kostnadsfritt.
15/04-2026
Alltså wow!
Jag brukar sällan bli imponerad av hårprodukter men WOW! Det är en lätt balm som är superdryg, räcker med en ärta till mitt hår som är längt. Jag har testat den både i fuktigt och torrt hår och tycker den fungerar bra i bada, men absolut bäst i fuktigt hår innan förning. Håret blir mjukt och glansigt och jag brukar ha golvet fullt med korta avbrutna strån efter förning, jag hade tre små korta hår på golvet och för mig är det otroligt! Aven om jag vet att det är en kosmetisk effekt är det otroligt skönt att känna att jag äntligen hittat en produkt som kanske kan rädda mitt tunna, fina och sköra här. I torrt hår fungerar den jättebra när håret börjar kännas lite torrt och tråkigt i topparna. Det bästa, den är dryg även i torrt hår. Har du problem med avbrutna harstran - köp direkt! Du kommer inte bli besviken. Recensionen genomfördes på uppdrag av Smartson - testpiloten har fått prova produkten kostnadsfritt.
15/04-2026
Game changer för torra längder!!!
Mitt hår är ofta torrt i topparna, men redan efter första användningen kändes det mjukare och mer återfuktat. Produkten är lätt i konsistensen och absorberas snabbt utan att håret känns fett eller tungt. Jag upplever att topparna ser mindre slitna ut och håret känns mer följsamt och glansigt. Dessutom fungerar den bra som värmeskydd när jag stylar håret vilket är ett plus. En liten mängd räcker långt, vilket gör produkten dryg. Enda tråkiga är förpackningen, den hade kunnat kännas lite lyxigare med tanke på prislappen. Sammanfattningsvis är det en perfekt leave-in för torra och skadade toppar som jag absolut ska fortsätta använda! Recensionen genomfördes på uppdrag av Smartson - testpiloten har fått prova produkten kostnadsfritt.
15/04-2026
Perfekt för heatless curls!
Perfekt för heatless curls! Inledningsvis blev jag inte klok över hur produkten rekommenderas att använda. På denna produktsida (i skrivande stund) står det att det ska appliceras i vått hår, likaså på Redkens egna hemsida, men på förpackningen däremot uppmanas man att applicera produkten i torrt hår. Så, jag har testat produkten i både vått och torrt hår. Oavsett hur den är tänkt att använda, var det här den produkt jag var mest skeptisk till, just eftersom det är ett balm – jag förväntade mig att det skulle tynga ner håret. Men tvärtom blev jag positivt överraskad. Produkten ger tydligt mjukare längder, minskar friss och ger bra kontroll utan att påverka volymen negativt. Håret känns lätt men samtidigt mer samlat och välvårdat. Extra plus för att den även fungerar i torra toppar dagarna efter tvätt, där den faktiskt ger en fylligare känsla utan att bli fet. Doften är lika bra som i resten av serien. En riktigt bra leave-in som jag absolut kan tänka mig att köpa själv! Recensionen genomfördes på uppdrag av Smartson - testpiloten har fått prova produkten kostnadsfritt.
15/04-2026
Som ett plåster för håret
Jag har länge kört med Wella-sprayen (Ultimate Repair) och älskat den, men den här leave-in-krämen från Redken är verkligen en värdig utmanare! De påminner mycket om varandra i hur de omedelbart "stänger" hårstrået, men jag upplever att den här krämen ger snäppet mer vård och kontroll på mina torra längder. Det känns verkligen som ett skyddande bandage (därav namnet!) för håret. Jag applicerar en liten klick i handduksstorkat hår och märker direkt hur borsten bara glider igenom. Den tar bort allt friss och gör att håret ser friskt och glansigt ut istället för sprött och slitet. Att den dessutom har värmeskydd i sig gör den till den perfekta allt-i-ett-produkten innan föning. Det jag gillar mest: Liknar Wella: Har den där lyxiga "proffs-känslan" men känns mer vårdande. Otrolig glans: Håret ser verkligen nyslingat och välmående ut. Smidig: Enkel att fördela och tynger inte ner håret alls. Recensionen genomfördes på uppdrag av Smartson - testpiloten har fått prova produkten kostnadsfritt.
15/04-2026
Jag är verkligen imponerad av dessa produkter!
Konsistensen är väldigt behaglig och lätt att arbeta in i håret. Redan vid första användningen märkte jag att håret blev mjukt och mycket lättare att reda ut när det var blött. Efter några användningar upplever jag även att håret känns starkare, ser friskare ut och har fått en fin glans. Ett extra stort plus är att jag inte har fått några problem med mjäll, vilket annars kan vara vanligt med nya hårprodukter. Både jag och min dotter har testat produkterna och vi är supernöjda båda två. Håret känns välvårdat, lent och ser verkligen hälsosamt ut! Recensionen genomfördes på uppdrag av Smartson - testpiloten har fått prova produkten kostnadsfritt.
15/04-2026
Tynger inte ner håret
Does exactly what is expected, reduces dryness and the occurrence of split ends. Easy to apply and maintains hair volume. The review was conducted on behalf of Smartson - the test pilot was given the product to try for free.
14/04-2026
Jätte bra, men kanske lite dyr
Jag har testat Redken Acidic Bonding Concentrate Bandage Balm och jag är seriöst så imponerad!! Redan efter första användningen såg jag resultat Mitt hår är ganska slitet och torrt, speciellt i topparna, men bonding-teknologin i produkterna gör verkligen skillnad - det känns som att mina slitna toppar typ "räddas" och blir mycket mjukare och mindre frissiga. Schampot rengör utan att torka ut, balsamet gör håret superlent och lätt att reda ut, och Bandage Balm ger extra skydd och glans. Håret känns starkare, friskare och ser mycket mer välmående ut nu. Arligt talat har mitt hår aldrig mått så här bra innan, rekommenderar verkligen!! Recensionen genomfördes på uppdrag av Smartson - testpiloten har fått prova produkten kostnadsfritt.
14/04-2026
Fungerar som beskrivningen
Jag har använt denna leave-in tillsammans med schampo och balsam i samma serie och måste säga att den verkligen gör skillnad. Jag applicerar den i längderna efter dusch och håret känns direkt mjukare och mer återfuktat. Det jag gillar mest är att den inte tynger ner håret eller gör det fett, utan tvärtom gör det mer följsamt och lätt att styla. Mina toppar brukar annars kännas torra och slitna, speciellt eftersom jag har färgat hår, men här upplever jag att de ser friskare ut och mindre kluvna. När jag använder alla tre produkter tillsammans känns håret starkare, får mer glans och ser mer levande ut. Jag har testat många produkter tidigare men denna stack faktiskt ut. Recensionen genomfördes på uppdrag av Smartson - testpiloten har fått prova produkten kostnadsfritt.
14/04-2026
Räddare i nöden!
Under tiden jag använt denna leave-in-creme så har frisset minskat, tovorna har helt försvunnit, och jag kan numera gå nästan en hel dag utan att de tovar ihop sig Håret känns som helhet mycket friskare, fräschare och starkare. God doft, en neutral frisk unisexdoft tycker jag. Har använt cremen både i vått hår, samt torrt hår. Ska man göra fläta så är denna perfekt att fördela i längderna o ut i topparna, för att få en fläta utan en massa utstickande strån. Mängden jag har använt för längden "nacke till toppar" är uppskattningsvis 1/2 tesked. Fördelar mellan handflatorna o fördelar sen i håret. Är supernöjd med cremen - passade mitt hårs behov mycket bra! Recensionen genomfördes på uppdrag av Smartson - testpiloten har fått prova produkten kostnadsfritt.
14/04-2026
Väl värd fem stjärnor
Har fått testa detta leave-in balm från #redken Förpackningen är snygg. Jag kommer alltid föredra pumpflaska istället för burk men burken är väldigt platt och smidig vilket gör att den är lätt att packa med sig, pluspoäng! Produkten är väldigt trevlig i konsistensen, nästan lite pärlemor-skimrande. Ganska lätt och smidig. Doftar gott med inte riktigt lika gott som resten av serien! Tynger inte ner mitt hår alls utan det känns lätt och följsamt. Jag upplever att det blir lättare att reda ut håret med detta som leave in! Håret känns mindre frisiskt och mer följsamt. Jag kan dock inte använda den här serien varje tvätt, då får mitt hår en overload av reparerande produkter men det funkar helt perfekt att använda ungefär var tredje tvätt! Jag använder mer produkt än anvisat då jag har väldigt mycket hår men herregud vad den här produkten är dryg! Jag kommer inte behöva köpa en ny på väldigt länge, ÄLSKAR det. Älskar att den gör sitt jobb utan att man behöver dränka håret i produkt! Precis vad jag behövde. Kommer definitivt att köpa igen! Får 5/5. då produkten är så pass bra att man kan ha överseende med förpackningen! Recensionen genomfördes på uppdrag av Smartson - testpiloten har fått prova produkten kostnadsfritt.
14/04-2026
Testpilot Smartson
Grymt mjukgörande produkt som doftar som en dag på salongen. Väldigt drygt och gör håret sent som silke. Iaf mitt torra , blekta hår. Märkte stor skillnad redan efter första tvätten. Recensitionen genomfördes på uppdrag av smartson- testpiloten har fått prova produkten kostnadsfritt.
14/04-2026
Smartson testpilot
Använt produkten i vått hår och det har gått smidigt att fördela i håret. Tycker dock inte att den gjort någon skillnad i mitt hår. Även testat i torra längder men då blev det bara klibbigt och ofräscht. Det lilla innehållet, det höga priset och om produkten verkligen är nödvändig gör att jag blir tveksam till den. Kommer använda upp men det blir inget nytt köp, Recensionen genomfördes på uppdrag av Smartson - testpiloten har fått prova produkten kostnadsfritt.
14/04-2026
Bra produkt!
Jag har testat Redken Acidic Bonding Concentrate-seriens schampo, balsam och Hair bandage cream i 3 veckor och tycker mig se en viss effekt av minskat slitage på håret och i topparna. Håret är mindre frissigt och topparna känns inte lika sträva när jag rör med handen genom håret. Tittar jag nära ser jag fortsatt kluvna toppar. Jag skulle säga att samtliga produkter är ganska dryga och håller därmed länge vilket uppskattas. Med vanligt butiksschampo brukar jag dubbelschamponera håret, men det upplever jag inte att jag behöver med detta schampo. Produkterna har en fräsch doft som påminner om hur det luktar när man är hos frisören. Jag skulle beskriva det som en fräsch doft med inslag av citrus. Recensionen genomfördes på uppdrag av Smartson - testpiloten har fått prova produkten kostnadsfritt.
14/04-2026
Ny favorit
Superbra leave-in som verkligen hjalper mot torra och slitna toppar. Håret känns mjukare och ser friskare ut, plus att det ger fin glans utan att tynga ner om man tar lagom mycket t Håret kan bli tungt och fettigt om man råkar ta för mycket eller om man applicerar i mer an langderna. Det gäller att dosera rätt. Men annars riktigt bra! Recensionen genomfördes på uppdrag av Smartson - testpiloten har fått prova produkten kostnadsfritt.
14/04-2026
Supernöjd med denna produkt som kapslar in mitt annars frasiga och yviga hår!
Supernöjd med denna produkt som kapslar in mitt annars yviga frissiga hår! En väldigt lyxigt produkt med mycket god doft som reparerar mina hårstrån från färgning och från vattnet i duschen eftersom vi bor i en stad där de finns mycket kalk i vattnet. Jag ser en märkbar skillnad på två veckor som jag använt denna produkt och schampot & balsamet och tycker mina yviga frasiga hår är följsammare. Denna leave in produkt som sista steg i min rutin har varit magisk. Krämen kapslar liksom in all fukt och gör mitt hår lättsamt och väldigt lätt att reda ut. Inga hårstrån som står rätt upp eller frissig elekticitet. Toppen bra produkt som rekommenderas starkt! Recensionen genomfördes på uppdrag av Smartson - testpiloten har fått prova produkten kostnadsfritt.
14/04-2026
Den ultimata finishen som tämjer friss och ger styrka
Den ultimata finishen som tämjer friss och ger styrka Via Smartson har jag fått prova detta Bandage Balm, och det är verkligen pricken över i:et. Konsistensen är lättarbetad och går snabbt in i håret utan att lämna någon klibbig hinna. Jag applicerar den i fuktigt hår och märker direkt hur den lugnar ner frissiga strån och sluter hårstråets yta. Eftersom jag färgar håret hemma har mina toppar varit väldigt spröda, men med denna leave-in-produkt känns de inkapslade och skyddade. Resultatet är ett hår som ser friskt ut, känns otroligt mjukt och har en fin lyster. Det ger verkligen den där extra styrkan och motståndskraften som behövs för att håret ska klara av vardagens slitage. Ett måste för frisskontroll! Recensionen genomfördes på uppdrag av Smartson - testpiloten har fått prova produkten kostnadsfritt.
13/04-2026
Testpilot Smartson
Jag har testat den här hårvårdsserien i ungefär två veckor nu, vilket känns lite för kort tid för att kunna ge en helt rättvis helhetsbedömning. Men hittills är mitt intryck positivt. Produkterna har en ganska tjock och krämig konsistens som känns lyxig och lätt att arbeta in i håret. Håret blir ordentligt rent efter tvätt och känns mjukt och följsamt efteråt, utan att tyngas ner. Doften är också väldigt god och fräsch utan att vara för stark. Förpackningen känns dessutom stilren och trevlig att ha framme i badrummet. Så här långt är jag nöjd! Recensionen genomfördes på uppdrag av Smartson - testpiloten har fått prova produkten kostnadsfritt.
13/04-2026
Smartson testpilot
Detta är en produkt jag verkligen älskar! Den gör håret mjukt, lätt att borsta ut och jag upplever dessutom att kluvna toppar ser betydligt mindre slitna ut efter användning. Resultatet känns både vårdande och stärkande utan att tynga ner håret. Doften är väldigt god och ger en fräsch salongskänsla, samtidigt som konsistensen är perfekt, lätt att arbeta in och enkel att fördela jämnt i håret. Jag har skandinaviskt hår med tunna hårstrån och för mig fungerar denna leave-in väldigt bra. Den känns lätt i håret och gör det inte fett eller tungt, vilket exempelvis en olja annars kan göra. Håret får istället en mjuk, följsam och välvårdad känsla. Det här är definitivt en produkt jag kommer att köpa igen. Recensionen genomfördes på uppdrag av Smartson - testpiloten har fått prova produkten kostnadsfritt.
13/04-2026
Är den värd hypen
Jag har testat denna balm i cirka två veckor, tillsammans med andra produkter i samma serie. Jag har använt den både i handdukstorkat hår innan föning och i torrt hår mellan tvättar. Redan efter första användningen märkte jag en tydlig skillnad, balmen verkar försluta mina kluvna toppar och få avbrutna hårstrån att se mindre slitna ut. Håret känns mjukare, ser glansigare ut och ger ett friskare helhetsintryck. Kan inte säga om produkten faktiskt stärker och reparerar skadat hår på djupet, som den lovar. Men den omedelbara effekten jag upplever är verkligen imponerande. Recensionen genomfördes på uppdrag av Smartson - testpiloten har fått prova produkten kostnadsfritt.
13/04-2026
Redken
Med lockigt hår använder jag ganska mycket produkter i mitt hår men tål inte när det känns att man har produkter i. Och Redkens Hair Bandage Balm Leave-in är verkligen lätt och ger ingen obehaglig känsla efteråt. Snarare känns håret mjukt och följsamt och lent efter användning. Produkten är dryg och används med fördel i vått hår. Jag tycker inte det ger samma effekt i torrt hår. Dock hade jag önskat lite mer varaktig känsla, för kluvna hårtoppar. Men för ett frissigt hår är effekten långvarig och frisset håller sig borta tills håret tvättas igen. Så mot det är produkten bra. Oerhört drygt och väldoftande i en liten burk. Recensionen genomfördes på uppdrag av Smartson - jag har fått prova produkten kostnadsfritt.
13/04-2026
Testpilot Smartson
Jag har fått hem detta kit med schampoo, balsam och Leave in balsam från Smartson. Har testat denna kombo i 2 veckor nästan varje tvätt av håret. Jag är absolut nöjd och har märkt skillnad, kan rekommendera dessa om du som mig har sönderblekt, tjockt, frissigt, torrt, och otroligt skadat hår. Doften är inte alls stark som vissa produkter kan vara, men de luktar otrolig fräscht, som att man varit hos frisören! Dock så avtar doften ganska snabbt efter det torkat. Otrolig dryga produkter, håller därmed länge. Man behöver bara ta litegrann, helst av schampot, det löddrar bra med endast en liten plutt! Jag har märkt att mitt hår känns mer reparerat efter användning, det går inte av lika lätt. Håret håller sig även renare längre. I vanliga fall brukar jag behöva tvätta håret nästan varje dag för att det blir flottigt, men med denna kombon så kan det räcka att tvätta det var tredje dag. Leave in balsamet ska man använda efter tvätt i fuktigt hår, jag har testat att skippa den ibland för att märka skillnad när man använder det, och det märks! När jag använder den så blir håret mer lättkammat och glansigare. Denna produkt hade jag köpt även utan schampot och balsamet. Det känns bra att den jobbar mot reparation av hårstråt. Recensionen genomfördes på uppdrag av Smartson - testpiloten har fått prova produkten kostnadsfritt.
13/04-2026
Ny favorit
Jag har fått testa Redken Acidic Bonding Concentrate Shampoo, balsam och leave-in i två veckor genom Smartson. Mitt första intryck av produkterna var att jag tyckte dom doftade gott, vilket när jag läser andras kommentarer är jag lite ensam om, flera skriver att det är en stark manlig doft. Jag tycker den doftar milt och lite blommigt kanske. Efter att jag har läst flera andras så litar jag inte längre på min egna näsa men JAG tycker iaf att det är en mild doft som doftar gott. Jag tvättar håret två gånger med schampoo och tar sedan i balsam. Jag gillar både shampoot och balsamet i mitt lite tunna skandinaviska hår. Det känns rent, mjukt och lätt. Leave-in produkten gör håret varken oljigt eller tungt. Blir mjukt och känns återfuktat. Min upplevelse efter två veckor är att jag gillar hela kitet jättemycket. Det enda negativa jag har är att upplever att min nytvättade känsla försvinner snabbare än tidigare. Från att tvätta håret var tredje dag innan känner jag att håret blir fetare och jag vill tvätta det dag två istället. Recensionen genomfördes på uppdrag av Smartson - testpiloten har fått prova produkten kostnadsfritt.
13/04-2026
Produkt som levererar!
Jag har använt denna produkt från #Redked tillsammans med tillhörande schampo och balsam och är SÅ positivt överraskad! Den här "balmen" har en tjock och krämig konsistens och en mycket god doft. Man behöver bara använda en liten mängd av produkten per gång, så den är superdryg. Jag brukar värma den lite mellan händerna och sen dra den på längderna av håret när det är vått (handdukstorrt), vilket ger håret lyster direkt! Jag har märkt att den får håret att se mindre slitet ut och friskare. Att använda den tillsammans med schampot och balsamet tror jag har gjort att den funkar ännu bättre. Recensionen genomfördes på uppdrag av Smartson - testpiloten har fått prova produkten kostnadsfritt.
13/04-2026
Mjukt hår
Schampot och balsamet var mycket tjockare i konsistensen än vad jag är van vid, vilket gjorde det lite svårare att fördela i hela hårbotten. Trots det fungerade de väldigt bra, särskilt balsamet som jag verkligen gillade. När jag använde dem tillsammans med leave-in produkten blev mitt hår extremt mjukt och följsamt. Mitt hår är färgat flera gånger, men det har inte känts så här mjukt på länge. Det enda negativa var att mina lockar inte höll lika bra eftersom håret blev så mjukt. Recensionen genomfördes på uppdrag av Smartson - testpiloten har fått prova produkten kostnadsfritt.
13/04-2026
Nya favoriter
Har använt produkten i ca 3 veckor. Men redan efter första tvätten märkte jag skillnad. Tidigare blev mitt hår torrt och frissigt samt man upplevde håret väldigt slitet. Men nu är det lent, glansigt och starkt så det inte alls upplevs lika slitet. Utöver detta så luktar den väldigt gott! Produkter jag använt: * Redken Acidic Bonding Concentrate schampo * Redken Acidic Bonding Concentrate Conditioner * Redken Acidic Bonding Concentrate Bandage Balm. Recensionen genomfördes på uppdrag av Smartson - testpiloten har fått prova produkten kostnadsfritt.
13/04-2026
Helt okej
Jag har skadat hår pga färgning och blekning. Jag tycker att håret blir återfuktat och mjukt, men själva produkten luktar lite skumt, hade önskat en behagligare doft. Det är dessutom drygt att behöva peta med fingrarna i burken, jag hade föredragit en pumpflaska. Jag tror inte att en produkt kan "försluta" kluvna toppar så som denna påstår sig göra. Däremot kan produkten motverka att håret får kluvna toppar, vilket jag tycker att den gör. Men att skriva att den ska försluta topparna efter 2 användningar känns som falsk marknadsföring. Recensionen genomfördes på uppdrag av Smartson - testpiloten har fått prova produkten kostnadsfritt.
13/04-2026
Dryg och med bra konsistens.
Jag har långt skandinaviskt hår med mycket kluvna toppar. Jag tvättar håret sällan och behöver en ordentlig hållbar produkt för att håret ska ha en chans att bibehålla glans och mjukhet mellan tvättarna. Jag upplever att produkten är dryg och gör sitt jobb omedelbart. Den vårdar och ger lyster till mitt slitna hår. Jag upplever inte att de kluvna topparna försvinner, men håret är inte lika frissigt och har mer glans efter användning. Jag har använt produkten i 3 veckor, så fortsatt användning kan förhoppningsvis göra mer för mitt hår. Jag älskar att den är leave-in då tiden för att vänta mellan applicering och att skölja inte riktigt finns i vardagen. Att kunna dra på denna och sen låta håret torka är en riktig tidspararare. Jag personligen uppskattar en god doft på hårprodukterba, vilket jag tycker att denna saknar. Men den uppfyller sitt syfte och har testats tillsammans med schampoo och balsam, där den väl uppfyllt sin uppgift. Recensionen genomfördes på uppdrag av Smartson - testpiloten har fått prova produkten kostnadsfritt.
12/04-2026
Ny favorit!!
Ny favorit!! Testat denna produkt i snart två veckor och WOW. Är kär i den! Lämnar håret återfuktat och mjukt. Testat att inte använda den efter en tvätt av håret och märker markant skillnad i hur mitt hår blir efteråt. Även kört i en liten klick i torrt hår mellan tvättar när håret känts frissigt, och det stärker håret utan att gör det flottigt. Det enda negativa är förpackningen, hade önskat att man slapp gräva i produkten. Recensionen genomfördes på uppdrag av Smartson - testpiloten har fått prova produkten kostnadsfritt.
12/04-2026
Stärkande utan att tynga ner håret
Stärkande utan att tynga ner håret - Jag har fått testa Redken Acidic Bonding Concentrate Hårvård och är på det stora hela nöjd med produkterna. Redken Acidic Bonding Concentrate Hair Bandage Balm känns lyxig och det är lätt att få en lagom mängd produkt ur burken. Konsistensen är mjuk, varken rinnig eller fet och den är enkel att applicera. Den doftar minimalt, vilket känns okej för denna typ av produkt. Den efterlämnar en mjuk känsla utan att kännas fet eller tynga ner håret. Om den verkligen bidrar till färre brustna hårstrån är svårt att avgöra, men det känns som att kobinationen av produkter gör sitt jobb. Håret känns mjukt, lätthanterligt och livfullt. Recensionen genomfördes på uppdrag av Smartson - testpiloten har fått prova produkten kostnadsfritt.
12/04-2026
Stärker oc reparerar håret
Jag har testat Redken Acidic Bonding Concentrate Shampoo, Redken Acidic Bonding Concentrate Conditioner och Redken Acidic Bonding Concentrate Bandage Balm och är positivt överraskad av resultatet. Schampot löddrar bra och känns skonsamt trots att det rengör ordentligt. Håret känns inte strävt efteråt, vilket annars kan hända med reparerande produkter. Balsamet kompletterar schampot väldigt bra – håret blir mjukt, lätt att reda ut och får en tydlig glans utan att kännas tungt. Bandage Balm är verkligen det som lyfter hela serien. Efter användning känns håret starkare, mindre frissigt och mer återfuktat. Det ger också ett mer välvårdat och friskt intryck, särskilt på slitna toppar. Efter några användningar upplever jag att håret känns både starkare och mer följsamt. Serien passar särskilt bra för skadat eller behandlat hår som behöver extra vård. Det enda lilla minuset är att produkterna kan kännas något intensiva om man har väldigt fint hår, så man kan behöva anpassa mängden. Sammanfattningsvis är det här en riktigt bra serie för dig som vill stärka och reparera håret utan att tumma på mjukhet och glans. Recensionen genomfördes på uppdrag av Smartson - testpiloten har fått prova produkten kostnadsfritt.
12/04-2026
Bra avslut på rutinen
Detta är de perfekta avslutet på duschen! Blir glasigt och lent men man får inte lägga för mycket, de räcker med en liten ärta av produkt så denna lär vara i ett år! Jag är väldigt nöjd över att ha fått testa dessa produkterna, jag har länge använt en annan serie ifrån redken och är nöjd med de båda! Redken kan hår kan jag lova! Recensionen genomfördes på uppdrag av Smartson - testpiloten har fått prova produkten kostnadsfritt.
12/04-2026
Testpilot Smartson
Har blonderat, skadat och supertorrt hår och upplever att den här produktserien gjort mitt hår mycket glansigare och mindre sprött/torrt. Behaglig doft utan att bli för stark. Leave in masken gör att håret låser in fukten utan att tynga ner håret eller göra att det ser flottigt ut. Det räcker med liten mängd för att det ska sägas upp av håret och ge resultat. Kommer köpa hela serien igen. Recensionen genomfördes på uppdrag av Smartson - testpiloten har fått prova produkten kostnadsfritt.
11/04-2026
Härlig leave-in som rekommenderas
Jag har testat denna leave-in-produkt i några veckor och det är min favorit i serien. Den är väldigt enkel att använda och fördelas smidigt i håret utan att kännas tung. Den går att använda i torrt hår men jag föredrar handdukstorkat hår. Efter användning känns håret mjukare, mer följsamt och ser friskare ut. Jag upplever också att den hjälper till att ge ett mer vårdat intryck utan att tynga ner, vilket är ett stort plus. Man ska dock vara lite försiktig med att få den nära hårbotten eftersom den kan göra att det blir fettigt lite snabbare. Produkten är dryg och tillsammans med de övriga produkterna har den imponerat på mig. Priset är dock något i överkant för det jag är beredd att betala. Recensionen genomfördes på uppdrag av Smartson - testpiloten har fått prova produkten kostnadsfritt.
10/04-2026
Full pott
Som flera av recensionerna säger är produkten mycket dryg och ett stort plus är att man kan använda även i torrt hår. Bäst resultat för mig är i handdukstorkat hår och i samband med att jag använt schampoo och balsam av samma serie. Kände resultat efter ett par användningar och nu ett par veckor senare är jag helt såld. Detta är en riktigt bra mask! Recensionen genomfördes på uppdrag av Smartson - testpiloten har fått prova produkten kostnadsfritt.
09/04-2026
Riktigt bra leave-in.
Jag har långt, ofärgat skandinaviskt hår med lite självfall. Håret är torrt, frissigt och en del kluvna toppar. Behöver fukt och vård för topparna men det får samtidigt inte vara för tungt då hårbotten lätt blir fet när jag har helt ofärgat hår. Leave in balmet har en lätt krämig konsistens och är väldigt enkel att fördela i håret. Den tynger inte ner mitt hår alls och vårdar topparna väldigt fint. Föredrar leave in produkt framför en hårinpackning då man inte alltid har tid eller lust att stå i duschen hur länge som helst medans inpackningen verkar så det är perfekt med ett leave in balm att dra igenom topparna för att vårda dem. Håret känns lent, glansigt, rent och vårdat och doftar fräscht och är lätt att reda ut och borsta. Känns lätt och luftigt vilket jag verkligen uppskattar då vissa vårdande produkter kan bli för mycket och tynga ner håret men det gör inte dessa alls. Gillar designen på flaskorna och burken, det är lätt att få ut produkt och du kan även ha flaskorna upp och ner så all produkt rinner ner och blir lätt att få ut vilket jag uppskattar. Recensionen genomfördes på uppdrag av Smartson - testpiloten har fått prova produkten kostnadsfritt.
09/04-2026
Väldigt bra produkt
Väldigt bra produkt! I stort en väldigt bra produkt. Håret blir glansigt och känns omvårdat utan att bli fett, tungt eller frissigt. Bra doft! Kan dock inte rekommendera produkten om man har permanentat hår. Lockarna försvann nästan direkt efter första användningen. Recensionen genomfördes på uppdrag av Smartson - testpiloten har fått prova produkten kostnadsfritt.
09/04-2026
Smartson testpilot
Bra - Jag har fått testa denna kostnadsfritt av Smartson. Jag har även testat shampoot och balsam. Jag tyckte denna lukta väldigt gott och topparna blev lena av det. Håret blev även mindre frissigt när man använder alla produkter tillsammans. Jag vet inte om jag skulle betalat så mycket för den som den gör. Men det var en väldigt bra avslutning till håret.
07/04-2026
Perfekt leave-in som reparerar topparna utan att tynga ner
Perfekt leave-in som reparerar topparna utan att tynga ner - Jag har använt denna leave-in i två veckor tillsammans med schampo och balsam, och den gör verkligen skillnad. Konsistensen är lätt och krämig, och den absorberas snabbt i håret utan att kännas kladdig eller tung. Redan efter första användningen känns topparna mjukare och mer återfuktade. Efter några dagar märkte jag mindre friss och att håret såg friskare och mer glansigt ut. Den hjälper också till att göra håret lättare att styla och ger ett skydd mot värme, vilket är ett stort plus. Jag gillar särskilt att den fokuserar på topparna och verkligen “förseglar” slitna längder utan att tynga ner resten av håret. Perfekt för skadat eller behandlat hår som behöver extra vård och skydd i vardagen. Recensionen genomfördes på uppdrag av Smartson - testpiloten har fått prova produkten kostnadsfritt.
05/04-2026
Testpilot Smartson
Den perfekta sista touchen för mina lockar! Det här leave-in-balsamet är som ett skyddande bandage för håret. Det håller ihop mina curls hela dagen, tar bort allt friss och gör dem otroligt mjuka utan att det känns kladdigt. Älskar att det även har värmeskydd! Har fått testa produkten kostnadsfritt från smartson.
26/03-2026
Naboo
Jag hade provat dem hos en väninna tidigare, men nu fick jag chansen att använda dem själv under en längre tid och se resultatet. Efter graviditeten blev mitt hår betydligt torrare och mer slitet, trots att jag inte färgar det. Jag har haft stora problem med kluvna, torra och frissiga toppar och har provat många dyrare produkter tidigare utan att få något hållbart resultat. Jag var därför ganska skeptisk när jag testade @Redken Acidic Bonding Concentrate – schampo, balsam och leave-in balm Efter bara några användningar märkte jag en markant förbättring. Mitt hår känns nu djupt återfuktat, topparna är friskare och – det allra bästa – frisset är i princip borta, även efter torkning. Tidigare återkom frissigheten alltid så fort håret torkat, oavsett produkter, men inte längre. Produkterna har en härlig konsistens. Schampot är krämigt och löddrar lagom mycket, balsamet är rikt och vårdande utan att tynga ner håret, och balmen är lätt men effektiv. Doften är fräsch och lyxig, utan att vara för stark, och ger en salongskänsla som håller i sig efter tvätt. Det jag verkligen uppskattar med dessa produkter är att de ger långvariga resultat. Håret känns starkare, mjukare och mer följsamt, och topparna håller sig fräscha mellan tvättarna. Jag rekommenderar verkligen Redken Acidic-serien till dig som har torrt, frissigt eller skadat hår – även om det inte är färgat. Produkterna ger en långvarig återfuktning, minskar friss och hjälper håret att se och kännas friskare utan att tynga ner de. Recensionen genomfördes på uppdrag av Smartson - testpiloten har fått prova produkten kostnadsfritt.
Läs mer

Loading...