Kundtjänst Ring kundservice på (+45) 32 200 200

Öppettider för telefonen är

  • Måndag - Torsdag 12.00-15.30

  • Fredag 10.00-13.00

Eller maila oss på: kontakt@nicebeauty.se

Kom ihåg att alltid ha ditt ordernummer redo när du kontaktar oss

Allmänt

Företaget NiceBeauty.se ägs och drivs av NiceHair ApS, org-nr. 502072-9892, Randersvej 30, 6700 Esbjerg, Danmark Tel. (+45) 32 200 200 E-post. kontakt@nicebeauty.se

Reservationer NiceBeauty.se reserverar sig för eventuell slutförsäljning av varor/produkter och eventuella bild- eller skrivfel på webbsidan. Exempel på detta kan vara felaktig information av produktbeskrivningar eller tekniska specifikationer, felaktiga priser (valutaförändringar, extrapriser och liknande) och felaktig information om lagerantal. NiceBeauty.se behåller rätten att korrigera och rätta eventuella fel och uppdatera information när som helst.

Information från tredje part Vi tar inte ansvar för information hos tredje part. Rabattkoder och annan information som gäller är de som informeras och marknadsförs från oss.

Trygg e-handel NiceBeauty.se är certifierade enligt trygg e-handel och vi följer deras regler och föreskrifter e-handel.

Jag har andra frågor? Kontakta oss på kontakt@nicebeauty.se eller ring oss på ( +45 ) 32 200 200 så besvarar vi dina frågor.

Beställning

Handla på NiceBeauty.se När du hittat varan du önskar köpa, lägg varan i varukorgen genom att trycka på "Lägg i varukorg". Därefter kan du fortsätta shoppa produkter på hemsidan på samma sätt eller om du är nöjd med de produkter du har i varukorgen trycker du på knappen "Till kassan". Och därefter genomför du beställningen enligt instruktionerna. Du kommer sedan få en orderbekräftelse till den e-postadress du angivit.

Du blir inte automatiskt registrerad kund när du beställer hos oss.

Betalningsalternativ Vi har trygga betalningar med SSL via ePay betalningslösning.

Du kan betala via:

  • Kortbetalning: Visa, Visa-Electron, Mastercard, Mastercard-debit
  • Faktura: Klarna
  • Internetbetalning: PayPal
  • Manuell Banköverföring: Manuell överföring till personkonto. Observera att banköverföring kan addera upp till 3 arbetsdagar innan ordern behandlas.

Instruktioner för manuell banköverföring: Logga in på din bank. Gör en överföring till vårt Swedbank-konto (Clearings-nr: 8901-1 - Konto-nr: 934 69 92 41-6). Skriv in ditt ordernummer i meddelandefältet - Detta är avgörande för att vi ska kunna matcha din betalning mot din order. Efter godkänd och registrerad betalning packas och skickas din order till dig.

Lägga till produkt i beställning Vi har tyvärr inte möjlighet att lägga till produkter i en redan lagd order.

Ändra en beställning Vi har inte möjlighet att göra ändringar i en redan lagd order. Vi ber dig därför dubbelkolla din beställning innan du lägger ordern.

Annullera en beställning Om du gjort en beställning du vill annullera kan du kontakta vår kundservice (se kontaktuppgifter i botten av sidan). Om en order har börjat packas och/eller är skickad har vi inte möjlighet att annullera ordern.

Vi säljer till privatpersoner och företag Vi säljer inte produkter/varor till minderåriga.

Vi säljer till myndiga privatpersoner och företag. Samma villkor och regler gäller oavsett om du handlar som privatperson eller som företag.

Säker betalning Vi har säkra betalningar med SSL via ePay betalningslösning.

Leverans och frakt

Vad kostar frakten? Fraktkostnaden ligger på 29kr. Vid beställningar som överstiger 199kr får du dock fri frakt.

Spåra min order Du kan spåra din order genom att gå in på vår Track n Trace där du söker på ditt ordernummer. Så fort ordern lämnar vårt lager presenteras transporten där.

Vart kommer mitt paket? Vi skickar beställningar som spårbara paket som därför inte kommer hem i brevlådan utan kommer till närmsta ombud. Du kan själv välja leveransmetod mellan Shenker/GLS PrivPak eller Postens MyPack.

Jag har inte fått avi för att hämta mitt paket Det är upp till leverantören att skicka avi:er och information om att paketet har mottagits av ombud. Har du inte fått en avi ska du kontakta leverantören eller ombudet som tagit emot ditt paket.

När levereras min beställning? Våra leveranstider är 1-4 arbetsdagar (upp till 7 arbetsdagar för ordrar med betalmetod Manuell Banköverföring)

NiceBeauty.se tar inte ansvar för eventuella förseningar, fel i leveranser eller andra orsaker som NiceBeauty.se inte kan rå för. Exempel på dessa kan vara krig, eldsvådor, tekniska problem, situationer om orsakats av väderförändringar, allmänna arbetskonflikter, fel i datasystem/telesystem/elsystem.

Ångerrätt och Returrätt

Returrätt Som kund har du 14 dagars full returrätt, räknat från den dag att du mottar din order.

Villkor för ångerrätt och returrätt Om du ångrar ett köp ska returnerad vara/produkt vara i samma skick som du mottog den med obruten försegling.

OBS! Trimmers, plattänger, fönar och andra elektroniska redskap mottas inte i retur om de har använts.

När varan är mottagen i retur och godkänd återbetalas beloppet till ditt konto inom ett par dagar. Om du betalt via manuell banköverföring behöver du ge oss IBAN-kod och BIC-kod för att vi ska återbetala beloppet till dig. Om du fått fri frakt när din beställning gjordes och din beställning inte uppfyller kraven för fri frakt efter retur av varan/varorna dras beloppet av för eventuell frakt när vi återbetalar belopp för returnerad vara.

Frakt för returer Vid returer står du själv för fraktkostnaden.

NiceBeauty.se tar inte ansvar för en returnerad vara som försvunnit eller gått förlorad under transport på grund av orsaker NiceBeauty.se inte kan styra över. Vi rekommenderar därför att du skickar ett spårbar returpaket.

Instruktioner för returer När du vill returnera en hel beställning eller delar av din beställning ska du skriva ut detta formuläret, fylla i det och lägga det med i paketet där du beskriver varför returnerar varan/varorna samt vilket ordernummer för vilken returen gäller. Har du betalat via manuell banköverföring ska du också informera oss om din IBAN-kod och BIC-kod så att vi kan återbetala beloppet för returnerad vara/varor.

Returer skickas till:

NiceBeauty.se Genvägen 1 231 62 Trelleborg

Obs! Returer måste skickas direkt till oss! Vi måste ta emot paketet fysiskt av leverantören på vår adress. Vi tar inte emot paket som skickats mot postförskott eller paket som skickats till ombud.

Om en retur skickas till oss på rätt sätt och vi mottar returen kommer vi därefter att registrera returen och därefter kommer vi gå vidare med ärendet enligt överenskommelsen. Observera att det kan ta upp till ca. 2 veckor (beroende på arbetsbelastning) från att vi mottar returen tills att vi registrerar den.

Reklamationsrätt

Kontakta kundservice om: Om du har:

  • Mottagit fel produkt
  • Det saknas en produkt i din beställning
  • En produkt är defekt vid leverans
  • Har du tidigare köpt en vara som nu är defekt

Maila oss med en beskrivning av felen/felet du upplever samt bifogade och detaljerade bilder på produkten/varan på det som är orsaken till din önskade reklamation. Se kontaktuppgifter i botten av hemsidan.

Konsumentköplagen Reklamationsrätten för dig som kund omfattas av konsumentköplagen. I det fall det finns ett "bäst-före-datum" på förpackningen av varan/produkten sträcker sig inte reklamationsrätten över detta datum.

Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Reklamationsrätten täcker inte fel, skador eller slitage som direkt eller indirekt uppstått till följd av felaktigt bruk, dåligt underhåll, våld eller obehörigt ingripande. Reklamation av fel och problem som upptäcks vid normal kontroll av varan ska meddelas till NiceBeauty.se inom rimlig tid.

Varan kan därefter reklameras för reparation, byte eller efter avtal eventuellt krediteras alternativt skickas tillbaka till dig om fel på produkten/varan inte kan hittas. Kostnader i förbindelse med reklamation såsom returkostnader betalas av NiceBeauty.se om reklamation av produkt/vara sker inom 3 månader från att du mottagit varan/produkten. Reklamerar du din vara/produkt inom 3 månader från att du mottagit varan/produkten, kontakta kundservice innan du skickar reklamationen.

Instruktioner för reklamation För att din reklamation ska gå så snabbt och smidigt som möjligt ska du skriva ut detta formuläret beskriva problemen du upplever med produkten/varan. Beskriv hur du vill gå göra med ärendet, dvs. vill du ha pengarna tillbaka eller vill du att vi skickar en ny produkt/vara om reklamationen godkänns. Skriv också dina kontaktuppgifter och vilket ordernummer reklamationen gäller.

Lägg lappen i paketet tillsammans med produkten.

Reklamerade varor/produkter skickas till:

NiceHair.dk Randersvej 30 6700 Esbjerg Danmark

Obs! Reklamationer måste skickas direkt till oss. Vi måste ta emot paketet fysiskt av leverantören på vår adress. Vi tar inte emot paket som skickas mot postförskott eller paket som skickats till ombud.

När vi mottagit varan/produkten och utvärderat ärendet kontaktar vi dig. Observera att det kan ta upp till ca. 2 veckor från att vi mottar reklamationen tills att vi utvärderar ärendet (beroende på arbetsbelastning).

Reklamation av ghd plattång och andra elektroniska redskap från ghd Har du köpt en ghd plattång som inom garantiperioden har blivit defekt kan du med fördel skicka varan direkt till ghd Danmark och på så sätt snabba på processen och avkorta reklamationstiden. Skriv på en lapp de problem du upplever med din ghd och skriv dina kontaktuppgifter så att de ev. kan kontakta dig.

Adressen till ghd Danmark är:

Ghd Scandinavia Rudolfgårdsvej 1D 8260 Viby J Danmark

Kom ihåg att bifoga en kopia av köpbevis/garanti i paketet.

Priser och rabatter

Prisangivelser Alla nedsatta priser är i förhållande till rekommenderat cirkapris. Alla priser är beräknade inklusive moms. Alla priser är omvandlade från Danske kroner till Svenska kronor och presenteras som SEK.

Beställningar över 199kr Med hänsyn till moms ska fraktkostnaden framkomma på orderbekräftelsen även om du som kund inte betalar för frakten. Utöver fraktkostnaden ska även en onlinerabatt presenteras på samma belopp som motsvarar fraktens kostnad.

Slutsumman på din beställning måste vara minst 199kr för att du ska få fri frakt på din beställning.

Kombinering av rabatter är ej möjlig Det är inte möjligt att kombinera flera rabatter/rabattkoder. Med undantag för fri frakt vid beställningar över 199kr.

Användning av rabattkoder Du måste vara inloggad för att använda rabattkoder. Efterregistrering av rabattkoder på ordrar som redan är lagda är inte möjligt.

Rabattkoder från rabatt-webbsidor Rabattkoder som hittas på andra hemsidor är inte alltid aktuella och vi reserverar oss för ev. rabattkoder som skrivs på sådana webbsidor. De rabattkoder som gäller är de som presenteras och kommer från oss under den kampanjperiod som presenteras.

Erbjudanden och kampanjer

Varan/produkten jag köpte är nu billigare – betalar ni tillbaka mellanskillnaden? Nej, erbjudanden med sänkta priser gäller under en begränsad tid och ändrar en vara/produkt pris efter kampanjens/erbjudandets slut betalar vi inte mellanskillnaden tillbaka. Som kund accepterar du priset på produkten då du godkänner och genomför en beställning. Priset som gäller är det vid köptillfället.

Erbjudanden gäller under begränsade perioder eller så länge lagret räcker. Vi reserverar oss för utsålda produkter, eventuella tryckfel, moms- och avgiftsändringar, leveransförseningar samt leveransfel.

NiceBeauty.se Poängshop

Vad är poängshop för något? I vår poängshop får du exklusiva erbjudanden på produkter och varor som du kan handla med hjälp av poäng. Här presenteras erbjudanden som vi inte presenterar på andra platser utan är exklusivt för dig som har en användare i vår app.

Hur får jag poäng? Du får poäng genom att ladda ned appen, den finns i både Apples App Store och i Google Play. Där skapar du ett log-in med din e-postadress. Den registrerade e-postadressen måste vara densamma som den du anger när du beställer hos oss.

För att få poäng på din beställning måste du välja betalsätt: Kortbetalning, Klarna Faktura eller PayPal. Du får inte poäng vid beställningar med betalmetod Manuell Banköverföring.

När du gjort en beställning och använt samma e-postadress som den som är registrerad i vår app kommer poängen automatiskt in på ditt konto.

Hur mycket poäng får jag? För varje beställning du gör får du poäng på det totala beloppet av din varukorg (exkl. fraktkostnader). Poängen beräknas efter våra angivna priser från Danske Kroner, DKK. Därför att vi utgår från Danmark och alla våra priser är beräknade utifrån DKK så används samma räknesätt för poäng i poängshoppen. T.ex. Handlar du för:

  • 500SEK får du 42 poäng
  • 1000SEK får du 83 poäng
  • 1500SEK får du 125 poäng

Jag är registrerad kund, är jag automatiskt användare i poängshoppen då? Nej, du måste registrera en användare i poängshoppen i appen för att kunna få poäng på det du handlar hos oss.

Måste jag vara registrerad kund hos er för att få poäng? Nej, du måste inte vara registrerad kund hos oss för att kunna motta poäng i poängshoppen.

Hur länge sparas poäng? I dagsläget finns ingen begränsning på hur länge dina poäng håller. I dagsläget kommer du att ha dina poäng tills det att du använder de.

Hur länge pågår erbjudanden? Om inte begränsad tidsperiod anges kommer erbjudandet finnas tills att produkten/produkterna sålt slut eller ersätts med annat erbjudande.

Nyhetsbrev

Hur anmäler jag mig till nyhetsbrevet? Du kan få din e-mailadress registrerad på NiceBeauty.se's nyhetsbrevslista så att du fortlöpande kan få information om nyheter och annan härlig läsning från NiceBeauty.se. Du kan när som helst anmäla/avanmäla dig från listan.

Vill du få NiceBeauty.ses nyhetsbrev? Klicka här - Anmäl mig till nyhetsbrevet

Hur avanmäler jag mig från nyhetsbrevet? Vill du avanmäla dig från nyhetsbrevet finns en länk i botten av nyhetsbrevet där du kan klicka på "Avanmäl dig från detta nyhetsbrev".

Kunduppgifter och kundkonto

Allmänt om kunduppgifter Vi följer PUL (personuppgiftslagen) med hänsyn till förfrågan om registrerade upplysningar.

Vi säljer inte kunduppgifter till tredje part. All information bevaras på en säker plats och är endast tillgängliga för NiceBeauty.se's medarbetare.

Vid beställningar ber vi om namn, adress, telefonnummer och e-mailadress. Informationen används endast till behandling av din beställning. Informationen överförs och lagras elektroniskt och okrypterat, och sparas i upp till 5 år. Köpavtalet lagras inte hos NiceBeauty.se så att du vid senare tillfälle kan logga in och hämta det, men du kan begära det från oss.

Vid elektronisk betalning används en säker krypterad metod via Webshopsystemet som är godkänt av PBS/NETS.

Vid beställningar efterfrågar vi: Namn Postadress E-postadress Mobiltelefonnummer

När du genomför en beställning blir du inte automatiskt registrerad kund hos oss.

Vid beställning registreras IP-adressen från vilken beställningen görs. Normalt sett har det ingen funktion med kan komma att användas vid eventuell polisutredning eller rättsliga sammanhang.

Kundkonto När du är registrerad kund och loggar in med ditt konto vid beställning får du förmåner som att möjlighet att spara flera leveransadresser och på ett snabbare sätt göra din beställning. Du kan också se status på alla dina ordrar, använda rabattkoder och få en bredare och bättre överblick över alla dina beställningar hos oss. Att vara registrerad kund hos oss är kostnadsfritt.

Avsluta mitt kundkonto Vill du avsluta ditt kundkonto, kontakta kundservice så får du hjälp.

Cookies

Använder Ni cookies? Vi använder oss av cookies. En cookie är en betäckning på en fil som sparas på din dator. Denna fil gör det möjligt för hemsidan att komma ihåg vad du t.ex. lägger i varukorgen och gör det möjligt för systemet att komma ihåg adressupplysningar vid nästa besök. Detta är en nödvändighet för att kunna shoppa hos oss.

Radera cookies Om du vill radera cookies-informationen görs det under Inställningar i din webbläsare.

Tillämpning av lag

Vid rättsliga tvister Handel av varor/produkter på http://nicebeauty.se/ tolkas i enlighet med dansk lag. Där tvister löses och hanteras enligt dansk domstol.

Fri frakt på beställningar över 199
Med DB Privat leverans
Få experthjälp
Ring (+45) 32 200 200
Äkta varor
Alla varor är 100% äkta
Största urvalet
Alltid över 10.000 lagerhållningsenheter

Lagts i din kundvagn

Subtotal
produkter i din kundvagn
Handla för mer och få gratis leverans